Saturday, November 19, 2011

Mainkan Perasaan Orang?????


Saje je nak motivasikan diri ni y dah lame x di motivasikan.... em.... ramai tnye aku nape aku ni susah sangat nak trime kehadirn seseorang kat aty aku ni... bukan nak jual mahal tapi risau aku ader TER mainkan perasaan oarang n takut aku ni cume perasan... lagipun cukupla skali aku terluke... dan ader banyak lagi sebab yang aku paling takut....
  1. aku xnak beri harapan kat seseorang sedangkan aty aku ni kosong....
  2. Jangan sesekali kite hadir dalam hidup seseorang kalau ia akan menghancurkan perasaannye...... adil ke 2???
  3. Jangan sesekali menatap tepat di matanye jika semua yang kamu lakukan hanya sekadar kepalsuan semata2....
  4. Jangan sesekali mengambil berat ke atas dirinye terlalu kerap kerana takut ia hanyelah sekadar simpati hingga membuatkannye jatuh haty dengan kite...
  5. Perkataan "I LOVE U" amat mahal pada aku...tidak akan aku ucapkan selain dari teman hidup aku..kerane bimbang jike sering di ungkapkan ia hanyalah nafsu belaka.
  6. Jangan sesekali tertarik pada seseorang kerana paras rupe atau hartanye..kerane ia akan menyesatkan kite..


Tapi aku pesan kat diri aku n sahabat2 aku yang lain....... (^_^)

Tertariklah pada seseorang yang beriman dan beramal soleh dan ia akan membuatkan kite tersenyum. Hanye senyuman terukir di bibir sahaja akan hadir dengan ikhlas dari seorang yang beriman akan dapat memberikan hidup kite yang gelap mnjadi cerah...
Aku terjumpe ayat ni yang aku nak kongsikan ngan sume sahabat2 aku y lain sekadar renungan....
Hati orang yang soleh itu mudah dan senang untuk menerime cahaya dari Illahi kerana mereke sentiase  takut akan azab Allah dan cinta kepada Allah....
&
Hati orang yang berdosa itu susah dan payah untuk menerime cahaya dari ILlahi kerana mereke sentiase gembire dengan nikmat dunia dan lupe padaNya....

*****Harap Allah lindungi aku & kaum hawa yang lain dari menyakity hati kaum adam sama ade dlm keadaan sedar ataupun tidak.....






!!Terima Kasih Sebab Sudi Baca....Jangan Lupe Komen Dan Like ye!!

8 Corat Coret:

cik ezai said...

jom join segmen..blh upkan follower,,:)
http://lovedalicious.blogspot.com/2010/12/segmen-mega-blogwalking-dan-kenali.html

Bukhari Zainal said...

nice post.... :)

yura said...

@Bukhari Zainalhehehe ye ke...terime kasih...

miSpYeja said...

semoga allah melindungi kita semua

yura said...

@miSpYeja
amin hehe

sharotai said...

insyakallah ade jodh ade lah.tetapi tidak mengharap cume 1 harapan yg diinginkan.Amin

sharotai said...

insyakallah ade jodoh ade lah.Tidak mengharap tetapi 1 harapan yg amat ditagih.Amin

yura said...

@sharotai em betul 2...insyallah...

Copyright @ segala penulisan adalah hak milik cik zura