Wednesday, November 02, 2011

Jom cari kebahagiaan


Tadi aku bace buku “Jadilah Wanita Yang Paling Bahagia” best la gak buku ni tapi untuk kaum hawa ok la.. ader ungkapan yang aku tertarik iaitu:


“PUASLAH DENGAN REZEKI YANG DIKURNIAKAN OLEH ALLAH KEPADA ANDA, NESCAYA ANDA AKAN MENJADI ORANG YANG PALING BAHAGIA”
&
“SEMOGA REZEKI SEDIKIT YANG DAPAT MEMBAHAGIAKAN ANDA TETAPI BUKAN REZEKI BANYAK YANG MENYENGSARAKAN ANDA”

Habis bace je aku terus tanye kat diri aku.. aku ni puas ke dengan ape yang aku ada sekarang???? Aku bersyukur ke??? Em... bertapa kerdilnye aku ni...

Manusia tak pernah bersyukur dengan apa yang di milikinye apatah lagi bersyukur bile dapat kesenangan... yang selalu ader di fikirannye adalah nak mencari sesuatu yang orang lain tak boleh duga dan suke mencapai sesuatu hingga tinggi ke langit tetapi selalu lupe ape yang ader di gengagamannye... betol tak??? Ke aku silap.. Kalo silap harap betulkan ye..hehe

Mengapa kite tak seperti kupu2 yang ringan yang indah di pandang. Tidak bergantung pada yang lain tetapi hanyalah terbang mengikut tujuannye.. terbang dari 1 bunga ke bunga yang lain.. dari 1 taman ke taman yang lain ataupun seperti lebah makan dari yang baik dan mengeluarkan yang baik untuk di kongsi bersama.. Pabila hinggap ke ranting tapi tak mematahkannye, menghisap sari bunga tanpa merosakkannye seperti terbang membawa ke cintaan dan pulang membawa kasih sayang (cewah.... Aku pun tak thu nak ungkapkan cam ne huhu).


Tapi tak kisahla sume 2 yang penting kene la balance dunia dan akhirat... sesungguhnye kebahagiaan hakiki terletak pada kepuasan haty, kesenangan perasaan, ketenangan jiwa, kegembiraan rohani, kelapangan dada, budi pekerti seiring dengan sifat menerima dan merase serta memberi dengan anugerah yang di berikan... Harap aku tak mudah lupe dengan nikmat yang di berikan...amin...

***tak tahu la nape tbe2 tulis tentang bende ni huhu.. sje unk mengingatkan diri ini kot... muhasabah diri...



!!Terima Kasih Sebab Sudi Baca....Jangan Lupe Komen Dan Like ye!!

2 Corat Coret:

Ku Azhar said...

hehehe jmput la join..klik kt link dlm entry 2 ye..xfaham pape tnya la ;)

yura said...

@Ku Azhar em dah click n register..pas2.... sorry la sbb bru lg dalm blogger ni hehehe byk y xth

Copyright @ segala penulisan adalah hak milik cik zura