Sunday, November 27, 2011

Dunia Oh Dunia




orang kate bile hati terluke sukar untuk di ubati... cermin yang pecah berderai boleh di cantumkan semule tetapi hasilnye tidak seperti cermin yang asal... setelah melaluinye baru aku mengerti bahawa semua ungkapan itu benar belaka... 

mengapa perlu mempermainkan perasan orang lain sedangkan diri masih mencari teman hidup... mengapa perlu menipu diri dan pasangan jika tidak pasti kepada suatu hubungan yang tercipta....mengapa semua itu perlu ada dalam kehidupan... mengapa perlu menyakiti hati orang lain di kala mencari kebahgiaan....perlukah semua itu.... tak kesian ke pada yang di uji.. Jawapannye tidak di temui..... hanya yang melakukannye sahaja yang tahu jawapannye...

pada aku tak perlulah melukai hati orang lain di kala mencari teman hidup yang sebenar... tidak perlulah untuk memberi harapan sekirenye kite tidak mampu untuk melunaskan harapan tersebut.... janganlah menerime kasih syang dan cinta dari orang lain sedangkan hati masih mencari dan tidak mampu untuk membalas syang dan cinta tersebut..... 

Aku menulis tentang ni sebab aku sering melihat dan mengahadapi situasi di mane di berikan harapan palsu oleh seseorang sedangkan ianye sekadar gurauan.... pernah tak terfikir bertapa kecewenye hati bile terasa diri seperti di permainkan.. bile perlu di cari dan bile tak perlu tak di peduli.... Janji manis di bibir sering termeterai di tepi bibir tetapi tiada hasilnye..... (sebab tu la ati aku ni susah nak terime orang heheheheheh nak kate aku ni jual mahal pun aku tak kisah)

kite akan mengecapi kebahagiaan jika persahabatan bersulamkan keiklasan dan hanye kerana Allah..... jika niat ntuk bersahabat aderla negetif ia akan melukakan hati kite dan orang sekeliling kite... 

**** Jangan memberi hati pada yang tak pasti...biarlah orang mengeji n mengata diri asalkan maruah diri n hati tidak di jual beli....... ( ambil tengok bola huhuhuhu )



!!Terima Kasih Sebab Sudi Baca....Jangan Lupe Komen Dan Like ye!!

0 Corat Coret:

Copyright @ segala penulisan adalah hak milik cik zura