Saturday, November 26, 2011

Jangan Salahkan Takdir


Hati dan perasaan payah untuk di perkatakan dan di ungkap dengan kate2.....soal cinta dan derita usah di tanya....hanya hati yg dapat merasa...meluahkn rasa hati yang sukar untuk di jelaskan..

Andai rasa sayang telah ada...titipkan pada yang Maha esa.. Dia lebih layak memberi bahagia. sama ada itu lah insan pilihan Dia..atau hadirnya sekadar membuka mata, menduga cinta, menguji rasa, membina cita...... Setiap kehadiran si Dia adalah untuk menguji hati kite dan ia hanyalah utusan dariNya untuk memberikan kite pengalaman dan pengajaran dalam menghadapi masa akan datang.. tetapi kite tidak sedar dan sering menyalahkan takdir...


Andai di fikirkan sejenak akan hikmah di sebaliknye akan terpancar di sudut fikiran betape bertuahnye kite di pilih dari yang terpilih untuk menghadapi dugaan tu... Dugaan yang orang lain tidak dapat rasai.... sesungguhnye Allah menyanyangi umatnye sebab itulah di berikan dugaan supeye kite tidak mudah leka dengan kenikmatan dunia yang telah di berikan... 

Allah tak nak kite tersesat jalan yang gelap tanpa arah tujuan.... sebab itulah Allah sering menduge hati kite supeye kite tidak lupe akan nikmat yang abadi di akhirat kelak....

Akhir kate salam awal muharam kepada semua umat islam.. semoga apa yang tertulis ini boleh di fikirkan dan menjadi renungan serta ingatan bersame termasuklah aku..... banyak yang aku perlu berlajar ape itu islam yang sebenar...... 

*****pabile merenung kejadiaan yeng berlaku terpaku seketike bertape kerdilnye aku kat dunia ni n di mataNYa..... Ya Allah bimbingla aku ke arahMu supaya aku tidak alpa.... 






!!Terima Kasih Sebab Sudi Baca....Jangan Lupe Komen Dan Like ye!!

4 Corat Coret:

Nurul ain said...

suka entri ni :)
Inspirasi Nurul Ain

miss atie said...

setiap yang berlaku pasti ade hikmah di sebaliknye.. :)

yura said...

@Nurul ain
ye ke terime kasih..tibe2 ni yang tertaip hehe

yura said...

@miss atie
yup setiap y berlaku ader hikmahnye.... wlaupun kalo ikutkan haty mmg x mmpu nak gagahi tp insyallah boleh hehehehe

Copyright @ segala penulisan adalah hak milik cik zura