Wednesday, December 07, 2011

Kolot Ke Pakai Tudung labuh????







morning sume..... pagi2 dah terbace satu artikel yang bertajuk "Tudung labuh itu kolot"... entry 2 bagus untuk wat motivasi diri kite atau sape2... sebab dulu aku penah gak pakai tudung labuh tapi sekarang dah tak bape labuh cume still menutup segala-galanye yang perlu di tutupla ( walaupun aku  ni tak pakai tudung labuh tapi sakit hati bile ader yang cakap kolot dan ketinggalan zaman)...... aku pelik kenapa masih ader segentir manusia di muke bumi ini suke menuding jari dan menganggap sape2 yang tak ikut peredaran zaman tu kolot tak pun ketinggalan zaman... adakah orang yang sedemikian ader mengganggu hidup orang lain..setahu aku tak de kan..cume tak di nafikan ader segelintir yang bertudung labuh ni ader yang hipokrit dan sekadar nak tunjuk baik dan 'cover line' dengan setiap perbuatan yang di lakukan...... tapi 2 sume segelintir manusia yang tidak bertanggungjwab dan tak menghargai diri sendiri...

Ape salahnye kalo bertudung labuh.. lagipun sejuk mate yang memandang dan elakkan diri dari fitnah... ini lah manusia akhir zaman bukan nak bersyukur masih ader golongan seperti ini yang kadang kala boleh membuke hati kite untuk berubah tetapi makin di pandang serong... ape salahnye segolongan perempuan yang pkai tudung labuh ni.... 

Aku cakap cam ni bukan sebab aku ni baik sangat tapi nak ingatkan diri aku gak... sebab dulu aku bertudung labuh gak dan dapat rase pe yang dieorg rase bile diri di persendakan dan di pandang serong.. em ader tu  di  sebabkan nila setitik rosak susu sebelanga.... Tapi tak kisahlah ape pandangan orang kat kite... memang di dunia orang akan pandang rendah dan pandang serong kat kite tapi kat akhirat nanti gologan seperti inilah yang di pandang tinggi....hehehehehe

****peringatan kat diri ini gak.. Sebab pernah hampir tersasar...... (^_^)


!!Terima Kasih Sebab Sudi Baca....Jangan Lupe Komen Dan Like ye!!

11 Corat Coret:

miss de n'ain said...

em..btol2...lg satu~ x semestinya yg bertudung labuh ni alim..kdng2 diorang nak melindungi diri dari pandangan x sepatutnya..bila kita menutup nie.. buatkan diri lbh selesa..bukan nak menunjuk alim..jd kdng2 kenal dulu..br kita boleh taw..

sakura said...

betul awk cakap tu.. saya yg pakai tudung labuh pun sakit hati dengar.. kan terpulang hak masing2 nak pakai yg labuh atau tak tapi tak pyhla kuar statement cm tu.. nanti kalau de orang niat nak pakai tdg labh trs tak jdi mesti takut dikatakn kolot.. maaf ni hanya pandagan saya kalau de yg terasa maaf

cerita best said...

wou panjang nya x pa pa2 pun pakjoe akan bca gak

yura said...

@cerita best
heheheheh ala terpanjang la.... emo sekjp kot haha

yura said...

@sakura
em betul2..... setiap org ader pandangan msing2... tq hehe

yura said...

@miss de n'ain
betul 2 setuju ngan awk hehe

sakura said...

hehe sama2 yura :)

teratak hati said...

dulu sekolah pakai tudung labuh..abis sekolah pkai tudung biase je..jeles gak bile tengok org pkai tudung labuh,bukan senang nak kekalkan imej camtu zaman skrg ni,dgn kata2 org sekeliling kn..

yura said...

@teratak hati em betul 2...sbb sy dlu mcm 2 gak..lagi 1 sekrg tudng labuh ssh nak dpt kecuali beli sndiri...kalo nak beli pun xsume kedai ader kan.... harge lebh mhl dr dl btl x... sbb 2 la sy pkai selendag sekarg ni..labuh cikit..bikn sbb sy baik pakai labuh ni tapi sekadar menutup ape y seatutnye je...sy pun pkai tudung bese2 gak :).. trime kasih komen

♥ HeRWaNa HeRMan ♥ said...

moga artikel nie jd motivasi

yura said...

@♥ HeRWaNa HeRMan ♥
yup..hehe

Copyright @ segala penulisan adalah hak milik cik zura